Pieni pala Maijan öljyvärimaalausta.

lauantai 1. tammikuuta 2011

Mieleni, iloni, huoleni.

 Minua viehättää nämä maalatatut kasvot, koska niiden takaa löytyy aina jotain mielenkiintoista, ihminen!? Henkilökohtaisesti olen kyllä huomannut, että kun on saannut koomikon, pellen, klouvnin leiman, niin se kyllä pysyy melko sitkeesti, joillekin kanssa ihmisille tämä itsekehitetty pinttymä on  jäännyt pönttöön!!  Mutta, onneksi tovin jälkeen ymmärtävät, että nyt se taitaa olla tosissaan. Tosissani olen aina, roolia en edes osaa vetää, siihen tapaan ku jotkut sen tekevät. Minä kun vain synnyin tälläiseksi, positiiviseksi ja elämänmyönteiseksi yksilöksi, se kun helpottaa  huomattavasti polkujani, joita yritän köpötellä tänäkin vuonna. Hitaanmaksi ja huojuvammaksi kulku on tullut, varoten käyn. Pakko lisätä, että toivottavasti se onnistuu edelleenkin, viellä jonkin aikaa. Tottakait löytyy se toinenkin puoli, sitä en kiellä, mutta harvoin tulee käytettyä, ei ole tarvetta. En muuten suosittele että joku haluasisi edes semmosta nähdä eli kuulla minusta, koska silloin ääntä ja taitoa kyllä löytyy, tämä tiedoksi!  Ympärillä on sitä joskus liikaakin, kummastelen miksi mukana elävät ruokkivat  sitä,  antaumuksella!? Sydämmenpohjasta ja oiken harkiten, että nyt kyllä minä oikein annatan ja sanon sen suoraa ja päin pläsiä sille tai tolle, ni tietää sen.... Turhaan niin kovin turhaan, tuhlataan hyvää aikaa ja energiaa, kun sen voisi muutenkin käyttää. Tai olla vaikka sanomatta ja tekemättä, ettei pahoittaisi toisen mieltä, samalla omansakin ja   myrkyttäisi tienoosa pitkäksikin ajaksi.
Tämän tästä kirjoitin, ja suorasukaisuuteni jatkuu edelleenkin. Yleensä se kohdistuu minuun itseeni, mutta elä huoli tökkäsen toki toisiakin, aihetta tai aiheettomasti.....hih-hii  Posted by Picasa

3 kommenttia:

  1. Kuule kun minä en sinua ihan tuosta vuodatuksesta tunnistais. Onhan sinulla totiset ja nauravat kasvot tasapainossa, joskus pellen tai myötätunnon ilmeellä maustettuna. Suoraan puhuminen on hyvä asia, siihen ei vaan ole aina totuttu. Nilkutuksen ja muut vaivat salaat hyvin etenemällä verkkaasti. Tässä itekukin on joutunut vilkuilemaan peiliin alvariinsa.

    VastaaPoista
  2. Totta puhut siskoseni! Tarkoituksella ja napakasti halusin kirjoittaa, heti vuoden ekapäivänä jos joku tarttuis syöttiini ja kohentais totuttuja tapojaan positiivisempaan suuntaan.- Samoin ed.vuoden viimoinen kirjoitus, ruusuilla tanssimisesta, on aina muistettava että ruusujen varsissa on myös piikkejä!?- Kommentoin pääasiassa näitä kahta maalaustani, ja ainahan taiteilija/kirjailija ottaa jonkin verran aiheita myös omasta elämästään ja ympäristöstään. Enhän minä edes osaa suuttua,saatikka vihotella, sen tietväi minut tuntevat! Joku sanoi kerran osuvasti,että jos liukastuisit banaaninkuoreen, niin siintäkin löytäisit jotain positiivista sanomista...kyllä, son taivahan tosi ;)

    VastaaPoista
  3. Olen tietoinen, että toi kuva on vinskahtannut;)!Muttä jos rupeen sitä korjaamaan, ni olen varma, että sitä ei näy sen jälkeen!? Niin on käynnyt aikaisemmin, joku vaan nappaa sen, kesken kaiken mun hyvän yritykseni. - Minäkö nyhverö, etten uskoltais, uskollan ja voin jopa onnistua, mutta kun ei vaan just tunnu siltä.....

    VastaaPoista