Pieni pala Maijan öljyvärimaalausta.

tiistai 21. marraskuuta 2017

KESÄKUKAT KORTILLE !


Minulla on muuten käyttöä vanhoille puhellin luetteloille, eteisen  entisellä  (luuri)puhellinpöydällä niitä on muutama siististi päälekkäin edelleenkin! Varmasti joku ohikulkija on ihmetellyt mitähän toi mymmeli niillä vielä yleensä tekee......kyllähän minä niitä selailen  ihan säänöllisesti, vastaisin jos kysyttäisi!?

Kyllä se vaan tekee ja on  tarpeelisia mulle edelleenkin. Nyt kun viimeiset kirjat ilmestyivät niin hain niitä kaksin kappalein, koska ovat varsin laihoja olleet jo muutaman vuoden ajan.

Sattuipa vinhasti kun S-marketista vasiten hakemaan menin niitä viimeisiä painoksia, filmimiehet ja haastatelijat olivat paikan päällä.
Ihmiset luikkivat karkuun, vissiin huono omatunto kun ei julkisesti halunneet vastailla, takakäteen se on useimmille paljon mukavampaa kommentoida.


Entinen partiolainen on aina valmiina!

Tapanani kun on vastata jos kysytään, ei nyt sillä osaan minä toki selustassakin sanarieskaa leipoa, sitähän en kiellä missään nimessä....:)
Ohjaaja neuvoi minua, kuvaaja kuvasi ja sitten se nuori haastattelija kyseli ja minä reippaasti selko kielellä vastailin. 
Onneksi tämä sessio tehtiin kielellä mitä parhaiten osaan, joskus olen joutunut tilanteeseen jossa piti käyttää ulkomaan kieltä puolin ja toisin mutta nekin olen hoitanut ihan kiitettävästi.


Kysyjä tiedusteli siitä kirjasta sen viimeisestä painoksesta ja minä sitten vastailin sen mukaan, koska sitähän he tietysti odottivatkin.
Lopuksi ilmoitin sen, että vähän kyllä harmittaa kun viimeistä painosta viedään, mutta olen varautunut siihen, siksipä otan niitä kaksin kappalein mukaani....koska käyttöä  siis kyllä löytyy!


Itse asiassa ne sivujen välit ovat parhaita kukkien, heinien, lehtien kuivaamiseen, tätähän teen aina syksyisin. Se on sitä minun  sadon korjaamista.....:) 
Sitten päivin lyhetessä alkaa korttien teko. Tänä syksynä otin kiiltokuvia kaveriksi joita muuten saa nykyisin  jo muutamista sekatavarakaupoista ihan sopu hintaa....kaksi arkkia eurolla.

Kiiltokuvan takapuoleen liimapuikolla hipaisu, läppäsen sen tyhjään kartonkikortiin, sitten varovasti kuivatut kukkaset kohilleen ja lopuksi epämääräinen pala kontakti muovia viimeistelyyn!

...ja avot, näin somia korttia syntyi tällä kertaa,vähän huonosti rajasin kortit, mutta kuvahan se onkin pääasia....:)



Kaikkea mukavaa ja kohta alkaa joulukorttien teko, oikeastaan olen jo niitä kasannutkin tässä viimeisten viikkojen aikana.

Posti pyysi laittamaan 100-v. tervehdyksiä veteraaneille, laiton paksun nipun värsyineen kirjekuoren sisälle....ja sitten posti hoitaa ne perille 6.12. 2017 mennessä.
Sen verran hieno ja huomaavainen ele postilta, että halusin ehdottomasti osallistua siihen, omien taitojeni mukaisesti!

ps. muuten se mun haastattelu tuli silloin alkuvuodesta kolmeen kertaa tv-tä seuraavana päivänä, sanoivat ne jotka tykkäsivätsitä katsella, eikä mitään oltu karsittu pois, siis onnistuimme......;)

6 kommenttia:

  1. Ihania, kauniita kortteja osaat tehdä! Kyllä noita on vastaanottajien ilo saada! Ja heh, meillä on jemmassa puhelinluetteloita, joten kiitos vinkistä. Siis ensi kesänä tarvitaan...

    Hyvää joulun odotusta♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puhelinluettelot lehdet on sitä kosteutta imevää paperia niin toimii hyvin tähän tarkoitukseen, painoakin tulee jos niitä on useita päälekkäin. Kerran säikähdin kun joku
      kyläilijä otti luettelon käteensä ja tarkoitus oli selata sitä. Sieltähän sitää kuivaa roskaa olisi tippunut ja vuosien työ mennyt hukkaan! Kiitos.....:)

      Poista
  2. Kortit ovat hienoja! Onpa kiva tuollainen postia veteraaneille tempaus..siinä menee postia oikeille sankareille♥ Mukavaa alkanutta viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kortteja on kiva värkätä....jotkut ihmettelee sitä, että miten viitit semmosiin hommiin....mieluimmin sita kun omaa surekeuttaan miettii kotona...:)

      Poista
  3. Kauniit kortit!
    Kortit ilahduttaa varmasti veteraaneja!
    Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kortit on niin monikäyttöisiä, että olen melko varmaa siitä, jotta niiden elämä jatkuu edelleenkin! Pientä lamaa ollut, mutta niillä sitten vaikka pelataan tai keräillään muuten vaan ja kyllä meitä korttien askartelijoita löytyy tulevaisuudessakin.....:)

      Poista