Pieni pala Maijan öljyvärimaalausta.

perjantai 20. syyskuuta 2013

MAAILMA MUUTTUU MAIJASENI !!!


Kaupunki reissulla tuli mieleen tämä nykyaika joka tuppaa tulemaan väkisinkin ajatuksiin, aina sattuu ja tapahtuu.
Totutut ja joskus muka tarpeelisen tärkeät asiat vain pyyhkäistään ajasta olemattomiin.

Monelle lapselle, nuorelle ja aikuisellekin se yksi ja ainoa kauppa jonne piti aina ekaksi mennä jos ei muuta niin sitten vain katselemaan ja hiplaamaan kaikkea kivaa ja kaunista.

En tarkoita mitään kapula soppia. Nokiasta on jo puhuttu ja kirjoitettu ja ne ovat oikeastaan isojen poikien mestoja....vaikkakin me tytötkin niissä ollaan kylläkin viihdytty erinomaisesti.
Vaan sieltä ei aineskaan mulle tule mukaan pikkuostokisa joka reissulta, koska ne, se hilpetöörikin maksaa ainakin viisi ecua. Joskus olen tarjous kapulapussukoita ostanut ja siinä taitaa olla ne mun ostokset.
Kaksi kapulaa olen omalla rahalla mukaani saanut,viimeinen ja paraikaa käytössä oleva kaunis aniliininpunainen nokia 29€. Toimii ja siron sievä se onkin. Edellinen simpukka malli taisi maksaa euron enemmän. Kaikki toiset olen saanut köyhän apuna hyviltä ihmisiltä ja varavehkeinä ovat vieläkin tallella.

Tiimari oli se kauppa jonne tänään menin.
Kun suoraan sanon niin mua vähän nolotti sinne mennä tarkistaa, et kuinkas hurisee nyt...;/
Osan myyjistä olen ajan mukana oppinut tuntemaan ja osaanottoni oli helppo tunnustaa.
Toivoimme, että ainakin yksi kauppa säilyisi täällä keskustassa.

Tarjouksessa oli kolme kahden hinnalla.
Mulla oli melko loppu hopeiset korviksien koukut, mutta niitä ei heillä ollut.
Normaali pituiset korupiikitkin muistin olevan aika hakusessa siellä koruverstaani nippelilaatikossa.
Ostin sitten niitä....ja taas mua jotenkin nolotti.
Pakkoko mun oli haaskalle tulla!???
Koitan aina välttää etten löisi lyötyä!
Ihmisiä oli kyllä jokin verran, vissiin meitä vakiasiakkaita, ei nauru saatikka äänekäs puhe raikunut kaupassa.....raatoa kun tarkasteltiin..
Odotettiin niitä varsinaisia korppikotkia noukkimaan......://


Näitä perus korupiikkiä saan menemään aika monta tämmöseen settiin. Varmasti muuten teen tätä mallia montakin näillä tämän päivän ostoksillani. 
Taitaa tulla se oikea muistojen helminauha.

Mitäs nyt kun lapsilta kysyn, että mihin kauppaan mennään....tiesin vastauksen aina, kunhan vain varmistin, tottakait Tiimariin ensin.
Nyt nänä pikkuset ovat isompia kuin minä ja varmasti haluavat Tiimariin vieläkin, omien lapsiensa kanssa.

Jos vaikka joku nyt ostaisi sen kaupan ja me asiakkaat sitten laitettas se toimivaksi Tiimariksi!
Sinoperi lopetti tässä keskustassa ja samoin loppuvuodesta Pian askartelu siirtyy halvempaan kauppapaikkaan  laitakaupungille. Mulle tullee korutarvikkeiden osto aika tyyriiksi kun pitää autokyyti ottaa jotta saisin hilpetööriä.....;/

Kyllä korujen tekoa jatkan, tästäkin huolimatta.... taivutan sitä rautalankaa pihtilöilläni niin kauan kun voimia piisaa ja asia tulee uskottavaksi......;)

10 kommenttia:

  1. Eikös toi Tiimari oo ollut aika huonos hapes jo pidemmän aikaa. Kyllä varmaan joku vastaava kauppa tulee tilalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli ja on, tuntu siltä kun uusi omistaja tuli ja päätti lisätä sisustus juttuloita lisää, niin tyyli muuttu! Aika paljon kaikkea askarteluun liittyvää otettiin pois.
      Maailmaltahan mä noita koruvehkeita tuon saan edullisemmin sekä on hyvät valikoimat. Nyt olen tällä ollut jo puolitoista vuotta putkeen niin osasta matskusta alkaa tulla pula, hintaeron huomaa kun ostan täältä, reilusti kalliimpaa....;)

      Poista
  2. Minusta Tiimari on aika kallis kauppa. Joensuussakin on yksi eli kaksi myymälää. Moneen vuoteen en ole siellä käynyt, kun ei ole ollut asiaa.

    Loppuunmyynissä tavara on varmasti halvempaa kuin muulloin.
    Ihania koruja sinä, Maikku, värkkäät, kiitos kuvista ja postauksesta!
    Onnellista viikonloppua sinulle!♥

    VastaaPoista
  3. Onhan siellä kallista! Aina niitä alepöytiä sieltä löytyi jos saa jotakin, ja lapsille kelpaa alle euron jutut hyvin, piirustus-askarteluun välineitä, tarroja tai kiiltokuvia.

    Kyllä tarkkailen sitten sitä loppurysäystä, pieneläkeläinen kun olen niin saan niistä aina jotakin itselleni muka tarpeelista! Suurempi säästöhän siinä tulisi kun pysyisin kotona....vaan suon itselleni tämän pienen tuhlaamisen.
    Kiitos Aili Mummo....:)

    VastaaPoista
  4. Kauniit korut jälleen, en ole tuollatavalla tehtyä aiemmin tainnut nähdäkään, mukava idea. Tiimarin lopetus uutinen kieltämättä kirpaisi, onhan se ollut vuosikymmeniä jo tarvikkeiden hankkimispaikka, vanha tuttu, oivoi... pitää kyllä vielä mennä käymään kun ehtii, jotain vaikka muistoksi hankkimassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikaisemmin tein yhden setin kultasilla piikeilla ja niissä oli isomat ruskeenkirjavat helmet ja tykkästyin niin paljon että olen jopa niillä itseeni koristellut ja mut on sitten oikein huomattu...;D Kuka lie idean keksinyt mutta hyvän näköset käädyt saa tolla menetelmällä kaulaansa, minä löysin sen netista kun selailin kuvia.

      Poista
  5. Komeet on nuo korusi, olen nähnytkin ne aitoina.
    En tiedä tuleeko Tiimaria ikävä - silloin edellisellä kerralla kun kuulin sen loppuvan niin uskoin. Ei vaan loppunutkaan - saa nähdä mitä nyt käy. Jotain tarpeellista hömppää olen sieltä hakenut silloin tällöin, semmosta mitä muualta en ole löytänyt.

    VastaaPoista
  6. Jotain lisä tietoja on tihkunut, että joku olisi ostamassa sitä "Tiimari"nimeä, tiedä häntänsa !?

    Pakko tarkailla ja sitten toimia ajoissa, jokinlaista hyötyä olisi saatava, jos en osta ite sitä kokurssi kypsää virmaa, hinnoista kyllä pitäis ensin sopia...kait.....;)

    VastaaPoista
  7. Voihan se olla niinkin, että joku ulkomaalainen taho ostaa koko Tiimarin, niinhän kaikki nykyisin menee. Vaikka toisaalta konkurssikypsä ei taida olla kovin hyvä ostokohde ulkomaillekaan. Harmi, Tiimarista sai aina kaikkea mukavaa tilpehööriä. Tarpeetonta mutta mukavaa. Joku varmaan alkaa myydä vastaavia, uskotaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viimenen uutinen oli, että tavaraa on niin paljon varastossa jotta ainakin loppuvuoteen piisaa myytävää Tiimarissa!

      Tarvis joku päivä mennä toi isompi Kauppakadun yläpäässä oleva kauppa tarkistamaan...jos vaikka jotain halvalla sais....;)

      Poista